Sunday, September 16, 2012

PerKara Tak DiJangKa

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah,Praktikum Fasa 2 pon dah nak habis,,dapat dilalui dengan tenang walaupun banyak perkara terjadi masa praktikum kali ni,, meh sini aku senaraikan benda2 yang aku tak jangka tapi dah terjadi semasa praktikum :)

1. Printer Epson L200 yang aku dengan Abid beli dan guna dalam tempoh sebulan tiba3 rosak dan tak dapat dihidupkan, kondisi sekarang masih terlantar di kedai printer Delta Mall. punyerla lama nak betulkan.

2. Penggunaan duit. Tak seperti sem lepas, duit untuk makan dapat dijimatkan kerana aku dengan abid dapat masak di rumah. tapi sem ini kami terpaksa beli di kedai luar terutama semasa Ramadhan. jadi, bajet ada lari sedikit. Bajet Makan aku sorang dalam RM15 sehari. soo, pandai2 la korang kira yek.

3. Membuat RPH PSK dan KT menjadi semakin mudah. RPH PSK dan KT dapat disiapkan dalam masa kurang dari 1jam. ini menakjudkan sebab sem lepas aku makan separuh hari nak siapkan RPH ni,,hahaha

4. Balik setiap Minggu. ini perkara paling aku tak jangka sebab seblum praktikum, aku ada bagitau ija yang aku mungkin takkan balik setiap minggu. tapi sebaliknya berlaku. tiap2 minggu kami berdua pergi sarapan bersama di Bintangor pekena Roti Canai dengan Teh Tarik. menu wajib aku,, hahaha

5. mungkin tu jek kot perkara aku paling tak jangka berlaku semasa praktikum.. tapi yang paling buat aku geram perkara nombor 1.. agak menyusahkan jugak sebab sekarang ni semua benda perlu didokumentasikan.. hahaha aku berhenti dulu stakat ni. nanti aku update lagik,, tak tau la ada yang baca ke tak,,hahaha

Segala yang baik datangnya daripada Allah, keburukan pula datang dari kelemahan diri aku sendiri..wassalam :)

No comments:

Post a Comment