Sunday, September 16, 2012

KaHwin AwaL Baik aTau Buruk?


Assalamualaikum,,,

entry kali ni aku juz nak cerita sikit pasal kahwin.hahaha terpulangla korang nak cakap aku gatal ke ape ke,,yang penting akuu tau sape diri aku,,haha

1. ramai yang cakap kahwin masa muda ni merugikan. mereka kate nak enjoy dulu la, nak buat itu ini la.. tapi bagi aku, aku dah takder apa yang nak dienjoy lagik. sebab zaman skola menengah dulu dah puas aku enjoy dengan kawan2 aku.. so, sekarang ni dah masuk tahap matang kan? kenela berubah ke arah yang lebih baik. :)

2. kawin awal cepat miskin. ini aku paling tak setuju la, sebab bagi aku kawin ni menambahkan rezeki. bila berdua, hidup kita akan lebih teratur sebab dah ada orang yang uruskan. tak percaya? tanya bapak korang..makanan terjaga, minum terjaga,pakaian terjaga..semua terjaga laaaaaa... sebab tu kajian mengatakan bahawa lelaki yang dah berkahwin berpotensi jadi buncit!

3. bila kita kahwin awal, rasa tanggungjawab tu akan serta timbul sebab dah kene jaga anak orang oiii.. ingat senang ke nak bimbing anak orang zaman sekarang,kene penuh ilmu kat dada dulu

4. dan bila dah dikurniakan cahaya mata, barula korang tau perasaan mak bapak korang semasa membesarkan korang. macam mana susahnya nak belikan susu, pampers dengan apa2 jek.. ini pengakuan dari akak aku sendiri..kadang2 tacing gak sebab kecian dengan Encik Abd Jalil dan Puan NOrSaadah mencari duit untuk membesarkan sampai sekarang, Love U ayah dengan ibu!!!!!! :(

oklah,sampai sini dulu aku mencoret tapi bukan mengumpattt,,hahahaa LU KENA BEB!
segala yang baik datang daripada Allah, keburukan pulan datang dari kelemahan aku sendiri :)

5 comments:

  1. aku teringin nak kawen awal yap..hahaha..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah la,,pahal 7 kali ganda semua benda yang ko buat..banyak tuuu

    ReplyDelete
  3. kalau nak mkn nasi minyak, jgn lupa gtau ye.. :)

    ReplyDelete