Friday, July 30, 2010

Nikmat berjalan di atas rumput

Assalamulaikum...
Info ini tidak dapat dipastikan sama ada ia benar atau tidak bergantung kepada pemikiran (mental) orang itu.. Ini bermaksud "nikmat berjalan di atas rumput" ini mungkin hanya terjadi pada sesetengah orang dan tidak semua orang. Ini kerana pada pengalaman saya selepas mendapat info ini dan cuba mempraktikkan di dalam alam nyta, ternyata ia benar..

Info ini saya dapat dari seorang pensyarah di mana tempat saya belajar yang menyatakan bahawa jika kita berjalan di tengah - tengah cuaca yang panas, terutamanya dalam lingkungan pukul 12 tengahari, elakkan berjalan di jalan yang bertar atau berkonkrit kerana ia akan menyebabkan badan kita terasa bahangnya. Dan cuba anda berjalan di atas rumput (jika ada), maka anda akan terasa kurang bahangnya...

Saya percaya kepada info ini kerana pada pendapat saya dari sudut agama pula, pasti ada hikmahnya Allah menciptakan rumput di muka bumi ini. Dan jika kita sebagai manusia pandai memanfaatkannya, maka pasti ia akan mendatangkan kebaikan. Secara tidak langsung, rumput yang berada di tepi jalan tadi pasti ada fungsinya jika kita pandai menggunakannya...

Kesimpulannya, info mengenai "Nikmat berjalan dia atas rumput" ini hanya sekadar renungan dan apa yang saya dapat dari pengalaman saya. Mana tahu satu hari nanti akan ada kajian tentang penulisan saya ini dan dapat membantu menghijaukan bumi kita yang semakin tercemar... Wassalam...

No comments:

Post a Comment